Ez a 9 egyszerű trükk segít a keresőoptimalizálásban!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Kaptál már olyan választ a kérdésedre, hogy “Google a barátod”?

Ez szabad fordításban annyit jelent, hogy “nem tudom, de megtalálod az információt a keresőben”. Nem tudom hogy vagy vele, de ha én nem találom a kulcsomat a szobában, már akkor is legszívesebben a keresőbe írnám be. Szerintünk ezzel egyre többen vagyunk már így. Ha információra van szükségünk egy termékről vagy szolgáltatásról, akkor mi is először ott kezdünk el keresgélni. A találati lista első és második oldalát megnézzük, a 3. oldaltól kezdve pedig egy tátongó űr lehet vagy talán Narnia bejárata, nem tudom, én még sosem jártam ott és az a gáz, hogy más sem fog. Na jó, talán egy elkóborolt indiai spambot.

Ha vállalkozó vagy és a termékeid / szolgáltatásod csak ezen a bizonyos 2. oldalon túl jelennek meg, az bizony baj… Tudom, mert én is voltam ugyanebben a szituációban.
A jó hír viszont, hogy néhány egyszerű lépésben, kb. egy fél napos munkával már rengeteget tehetsz azért, hogy fentebb tornászd magad a találati listában, amivel vissza tudod hozni a cégedet az online radarra.

Korábban a vállalkozásom fő profilja a film- és animáció gyártás volt. Jöttek a megrendelések szépen sorjában, de ahogy nőtt a cég létszáma, úgy egyre kevésbé tudtuk elviselni a szezonunk hiányát. Kíváncsi lettem, hogy miért nem potyognak a megrendelések, szóval beírtam a szolgáltatásainkra vonatkozó keresőszavakat és jött a hideg zuhany: sehol sem vagyunk…

Számunkra ideális alvállalkozót nem találtunk, amúgy is uborka szezon volt, ezért beleástuk magunkat a témába és rájöttünk, hogy alapjaiban véve a keresőoptimalizálás nem fekete-mágia, hanem megtanulható!

Nem akarom az idődet rabolni regény-hosszúságú szöveggel, ezért csak vázlatosan írom meg a kezdő lépéseket:

Google cégem

  1. Az említett cég saját platformja, a keresések találatait lokális szinten kidobja, így ha nagyon hátul vagy, akkor is van esélyed, hogy megtaláljanak. Nézd meg, tényleg nagyon egyszerű használni!
  2. Tölts fel rá képeket, videókat, ajánlatokat, nagyon fejlett már a rendszer.
  3. Új funkció, hogy egy egyszerű weblapot is el tudsz már készíteni rajta, ami kezdésnek tökéletes lehet.
  4. Ha feltöltötted tartalommal és információkkal, akkor a későbbiekben remek statisztikákkal szolgál, tényleg érdemes nézegetni.

Közösségi média

  1. Tudtad, hogy a keresőmotor figyeli a Facebook posztod első 18 karakterét? A lényeget mindig az elejére írd és ne feledkezz meg arról sem, hogy a bejegyzésedet a webes elérhetőségeddel zárd.
  2. Lényeg a lényegben, hogy a keresőmotor igyekszik a kereső számára a legrelevánsabb tartalmat megmutatni, ezért ha téged gyakran megemlítenek sok helyen, akkor ezt az esélyt növelheted. Az egész úgy működik, mint egy háló! Ahová csak tudod, (pl. névjegybe vagy leírásba) írd be a weblapod címét az Instagramon, Facebookon és Youtube-on. A Twitter nem terjedt el igazán Magyarországon, de ki tudja… Mire a végére érek a mondandómnak, lehet hogy már menő lesz. Figyeld a trendeket, gyorsan változnak. Szóval minél több hely mutat a weblapod címére, annál feljebb leszel a találati listában.

Nézzünk egy példát a filmkészítő részlegünkről. Ha elkészültünk mondjuk egy reklámfilmmel, akkor megosztjuk az összes social media csatornán és a leírásban feltüntetjük a weblapunk címét.

Weblap

  1. Ha van weblapod, akkor ellenőrizd le a betöltési sebességét például itt: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=hu
    A látogatások több, mint fele már mobilról érkezik. Ha lassú az oldalad betöltési sebessége, akkor bizony lepontoznak egy hasonló, de gyorsabb oldalhoz képest.
  2. A feltöltött képeid ne legyenek nagyobbak 200 kb-nál és azokat is nevezd el a SEO alapelvei szerint.
    Ne várd el, hogy pl. a DSC_0123 fotóra kiadjon téged a “légi felvétel Kecskemét” keresőszóra. De ha így nevezed el a filet, hogy “legi-felvetel-kecskemet.jpg”, akkor sokkal nagyobb esélyed lesz, hogy megtaláljon téged az internet jámbor népe.
  3. De vigyázz, hogy a kulcsszavakat se halmozd, mert azt is felismeri Google barátunk, és nem nézi jó szemmel. Olyan stílusban írj szöveget, mintha egy ismerősöddel beszélgetnél, de a lényegi információk mindenképp legyenek benne!

Sorolhatnám még oldalakon keresztül, hogy hogyan növeld a weblapod forgalmát akár tartalom-marketinggel, de az már tényleg nagyon hosszú lenne.

Ha szeretnél kikerülni a 3. oldal utáni fekete lyukból, akkor foglalj időpontot nálunk és mi segítünk benne, hogy hogyan pörgesd fel az online forgalmadat.